arica chili----potosi bolivia - Reisverslag uit Potosí, Bolivia van ed virginia - WaarBenJij.nu arica chili----potosi bolivia - Reisverslag uit Potosí, Bolivia van ed virginia - WaarBenJij.nu

arica chili----potosi bolivia

Door: virginia

Blijf op de hoogte en volg ed

25 Oktober 2012 | Bolivia, Potosí

Hoio hoi,

Tja, laatste bericht was van jl zaterdag. Ik ga verder.
Gewend aan de luxe bussen van peru, viel de chileense bus erg tegen.
Geen kussentje, geen deken, onvriendelijk personeel, geplastificeerde stoelen, waarop je lekker wegglijdt als je mischien slaapt., twee controles midden in de koude woestijnnacht,waarbij iedereen eruit moet, kwamen we toch op tijd aan in san pedro te atacama.
Backpakkersdorp waar we bij konden komen.
Met prive-jeeps (wat n luxe) richting bolivia. De eerste twee dagen waren gevuld met groene meren, rode meren, vulkanen geijsers, flamingos ,lamas vakunas.
Geweldig mooi. Onderkomens waren super basic. Derde dag de enorme zoutvlakte op van 12000km. Je weet niet wat je ziet. Enorme kaktussen van 10meter op een eiland. Daarna in uyuni een prima hotel.
Volgende dag naar potosi met een prive bus. Uitstapjes gedaan canyon san juan sprong eruit.
Zitten in een van de hoogste stadjes van de wereld, alwaar we net een museum hebben bezocht vanwaarr alle zilveren munten vandaan komen.
Dit verslag schrijf ik nu voor de derde keer , want er zijn onvrijwillige verbindingen die mij dit aandoen.
Aangezien het zo hoog is is het voor ed en mij vooral SLOW SLOW SLOW.
Adios groetjes

Ed en virginia

  • 25 Oktober 2012 - 18:25

    Jolanda:

    Hoi schatjes,
    Mail dus nu gelukt!
    Wat zal het zwaar zijn om zo hoog te zitten, wel erg mooi natuurlijk.
    Hier laag en begin van de koelere periode.
    Lfs jo

  • 25 Oktober 2012 - 20:02

    Jos:

    Ha bijna backpackers, Al weer een beetje op adem gekomen? De zoutvlakte, de harde wind en de bijzondere meren en Potosi zullen wel op jullie netvlies gebrand staan. Nu weer in de bewoonde wereld met de mooie inheemse bewoners. Blijven genieten.

  • 26 Oktober 2012 - 21:47

    Ellen Jacobs:

    Hola Amigos,

    Wat een feestje, Potosi. De mijnen, het museum, de eeuwige optochten, in mijn geheugen gegrift.
    De afdalingen in de zilvermijn, het gruis waar langs de mensen wonen als je naar beneden gaat a Mama Pacha.
    De cokebladeren voor de werkers in de mijn om in leven te blijven, de andere kant van de medaille.
    Wat een reis mensen,.
    de zoutvlaktes met de Lama"s Uyuni, zijn jullie mijn pet niet tegen gekomen die ik daar kwijtraakte?
    Nu op naar de Macchu Picchu.
    Goede reis verder, in gedachten trek ik met jullie mee.

    Liefs y un fuerte abrazo de mi
    Ellen Jacobs.xxxxxx

  • 26 Oktober 2012 - 21:47

    Ellen Jacobs:

    Hola Amigos,

    Wat een feestje, Potosi. De mijnen, het museum, de eeuwige optochten, in mijn geheugen gegrift.
    De afdalingen in de zilvermijn, het gruis waar langs de mensen wonen als je naar beneden gaat a Mama Pacha.
    De cokebladeren voor de werkers in de mijn om in leven te blijven, de andere kant van de medaille.
    Wat een reis mensen,.
    de zoutvlaktes met de Lama"s Uyuni, zijn jullie mijn pet niet tegen gekomen die ik daar kwijtraakte?
    Nu op naar de Macchu Picchu.
    Goede reis verder, in gedachten trek ik met jullie mee.

    Liefs y un fuerte abrazo de mi
    Ellen Jacobs.xxxxxx

  • 26 Oktober 2012 - 21:47

    Ellen Jacobs:

    Hola Amigos,

    Wat een feestje, Potosi. De mijnen, het museum, de eeuwige optochten, in mijn geheugen gegrift.
    De afdalingen in de zilvermijn, het gruis waar langs de mensen wonen als je naar beneden gaat a Mama Pacha.
    De cokebladeren voor de werkers in de mijn om in leven te blijven, de andere kant van de medaille.
    Wat een reis mensen,.
    de zoutvlaktes met de Lama"s Uyuni, zijn jullie mijn pet niet tegen gekomen die ik daar kwijtraakte?
    Nu op naar de Macchu Picchu.
    Goede reis verder, in gedachten trek ik met jullie mee.

    Liefs y un fuerte abrazo de mi
    Ellen Jacobs.xxxxxx

  • 26 Oktober 2012 - 21:47

    Ellen Jacobs:

    Hola Amigos,

    Wat een feestje, Potosi. De mijnen, het museum, de eeuwige optochten, in mijn geheugen gegrift.
    De afdalingen in de zilvermijn, het gruis waar langs de mensen wonen als je naar beneden gaat a Mama Pacha.
    De cokebladeren voor de werkers in de mijn om in leven te blijven, de andere kant van de medaille.
    Wat een reis mensen,.
    de zoutvlaktes met de Lama"s Uyuni, zijn jullie mijn pet niet tegen gekomen die ik daar kwijtraakte?
    Nu op naar de Macchu Picchu.
    Goede reis verder, in gedachten trek ik met jullie mee.

    Liefs y un fuerte abrazo de mi
    Ellen Jacobs.xxxxxx

  • 27 Oktober 2012 - 14:55

    Ina Vloon:

    Reizen jullie altijd 's nachts? Lijkt mij behoorlijk vermoeiend. Verder is het vast een prachtige reis.
    Heel imposant zo'n zoutvlakte. Het lijkt mij allemaal heel mooi, maar wel erg intensief voor oma.
    Nog veel plezier en groetjes van Jaap en Ina.

  • 29 Oktober 2012 - 13:53

    Tinie:

    Hai Luitjes,
    Wat zien jullie toch een hoop en wat beleven jullie veel! Prachtig hoor!
    Groetjes,
    Tinie

  • 29 Oktober 2012 - 13:53

    Tinie:

    Hai Luitjes,
    Wat zien jullie toch een hoop en wat beleven jullie veel! Prachtig hoor!
    Groetjes,
    Tinie

  • 29 Oktober 2012 - 13:53

    Tinie:

    Hai Luitjes,
    Wat zien jullie toch een hoop en wat beleven jullie veel! Prachtig hoor!
    Groetjes,
    Tinie

  • 29 Oktober 2012 - 13:53

    Tinie:

    Hai Luitjes,
    Wat zien jullie toch een hoop en wat beleven jullie veel! Prachtig hoor!
    Groetjes,
    Tinie

  • 29 Oktober 2012 - 13:53

    Tinie:

    Hai Luitjes,
    Wat zien jullie toch een hoop en wat beleven jullie veel! Prachtig hoor!
    Groetjes,
    Tinie

  • 29 Oktober 2012 - 13:53

    Tinie:

    Hai Luitjes,
    Wat zien jullie toch een hoop en wat beleven jullie veel! Prachtig hoor!
    Groetjes,
    Tinie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Potosí

ed

Twee vutters die een reis door Zuid Amerika maken.

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 9259

Voorgaande reizen:

13 November 2013 - 13 November 2013

ethiopie

15 September 2012 - 11 November 2012

Onze openbaar vervoer-reis in Zuid Amerika

15 September 2012 - 11 November 2012

rondreis zuidelijk amerika

Landen bezocht: