arica chili----potosi bolivia - Reisverslag uit Potosí, Bolivia van ed virginia - WaarBenJij.nu arica chili----potosi bolivia - Reisverslag uit Potosí, Bolivia van ed virginia - WaarBenJij.nu

arica chili----potosi bolivia

Door: virginia

Blijf op de hoogte en volg ed

25 Oktober 2012 | Bolivia, Potosí

Hoio hoi,

Tja, laatste bericht was van jl zaterdag. Ik ga verder.
Gewend aan de luxe bussen van peru, viel de chileense bus erg tegen.
Geen kussentje, geen deken, onvriendelijk personeel, geplastificeerde stoelen, waarop je lekker wegglijdt als je mischien slaapt., twee controles midden in de koude woestijnnacht,waarbij iedereen eruit moet, kwamen we toch op tijd aan in san pedro te atacama.
Backpakkersdorp waar we bij konden komen.
Met prive-jeeps (wat n luxe) richting bolivia. De eerste twee dagen waren gevuld met groene meren, rode meren, vulkanen geijsers, flamingos ,lamas vakunas.
Geweldig mooi. Onderkomens waren super basic. Derde dag de enorme zoutvlakte op van 12000km. Je weet niet wat je ziet. Enorme kaktussen van 10meter op een eiland. Daarna in uyuni een prima hotel.
Volgende dag naar potosi met een prive bus. Uitstapjes gedaan canyon san juan sprong eruit.
Zitten in een van de hoogste stadjes van de wereld, alwaar we net een museum hebben bezocht vanwaarr alle zilveren munten vandaan komen.
Dit verslag schrijf ik nu voor de derde keer , want er zijn onvrijwillige verbindingen die mij dit aandoen.
Aangezien het zo hoog is is het voor ed en mij vooral SLOW SLOW SLOW.
Adios groetjes

Ed en virginia

• 25 Oktober 2012 - 18:25

Jolanda:

Hoi schatjes,
    Mail dus nu gelukt!
    Wat zal het zwaar zijn om zo hoog te zitten, wel erg mooi natuurlijk.
    Hier laag en begin van de koelere periode.
    Lfs jo

• 25 Oktober 2012 - 20:02

Jos:

Ha bijna backpackers, Al weer een beetje op adem gekomen? De zoutvlakte, de harde wind en de bijzondere meren en Potosi zullen wel op jullie netvlies gebrand staan. Nu weer in de bewoonde wereld met de mooie inheemse bewoners. Blijven genieten.

Hola Amigos,

Wat een feestje, Potosi. De mijnen, het museum, de eeuwige optochten, in mijn geheugen gegrift.
    De afdalingen in de zilvermijn, het gruis waar langs de mensen wonen als je naar beneden gaat a Mama Pacha.
    De cokebladeren voor de werkers in de mijn om in leven te blijven, de andere kant van de medaille.
    Wat een reis mensen,.
    de zoutvlaktes met de Lama"s Uyuni, zijn jullie mijn pet niet tegen gekomen die ik daar kwijtraakte?

• 27 Oktober 2012 - 14:55

Ina Vloon:

Reizen jullie altijd 's nachts? Lijkt mij behoorlijk vermoeiend. Verder is het vast een prachtige reis.
    Heel imposant zo'n zoutvlakte. Het lijkt mij allemaal heel mooi, maar wel erg intensief voor oma.
    Nog veel plezier en groetjes van Jaap en Ina.