banos - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van ed virginia - WaarBenJij.nu banos - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van ed virginia - WaarBenJij.nu

banos

Door: edvir

Blijf op de hoogte en volg ed

25 September 2012 | Ecuador, Riobamba

Hoi allemaal !
Even een verhaaltje over onze belevenissen aan de andere kant van de wereld.
We zijn 3 dagen in het amazone woud geweest in een prachtige olodge pal aan de oever van de voorloper van de amazone rivier. Hier hoor je alleen de geluiden van prachtig gekleurde vogels en de stroomversnellingen . Geen electra maar olielampen. Tapirs gezien en een boa constrictor op het terras. Wel iets groter dan een regenworm ! , s nachts dachten wij dat de bovenbuurman uit zijn bed was gerold maar het was slechts een lichte aardbeving ! Volgende dag een klim door het oerwoud naar een waterval maar plotseling begon het zo erg te regenen dat we bijna verzopen. De regen bleek nog erger te zijn dan de waterval zelf ! Tot op het bot waren wij nat, wat tot gevolg had dat de buik van ed die nacht op “ de loop “ ging. Volgende dag gelukkig weer hersteld. Verder een geweldige boottocht gemaakt met éen sloep dwars door hevige stroomversnellingen en naar goud gezocht in de rivier.
Na dit avontuur naar banos gereden met de bus en hier gisteren een hoge berg afgedaald door een natuurpad. Steil omlaag en halverwege stáarden wij plotseling in een diep ravein met waterval......de weg was weg ! Wat nu helemaal terug naar boven in het donker aankomen of ??? Als een engel stond er plotseling een hollandse hells angel voor ons neus (alleen een stuk aardiger) die 100 meter naar boven een klein landweggetje naar beneden wist, ongelovelijk !! Vandaag zou virgien gaan raften maar dat is gecanceld omdat de eigenaar op vakant.ie is gegaan met de borgsom. Maar via de direkteur van de vvv het geld toch teruggekregen.
Morgen weer verder naar rio bamba . Maar een uurtje van hier. Groetjes van ons.. amigo's !

• 26 September 2012 - 09:06

Elly Schuijt:

Hallo Virgina en Ed.

Wat een verhalen van jullie. Maar ik hoop dat jullie het naar jullie zin hebben.
    Loet en ik vinden de verhalen heel erg leuk om te lezen en kijk naar jullie
    volgende verslag uit.
    Gisteren gaf Rina voor de laatste keer pilatus les! Daarna hebben we een lunch gehad.
    Nog veel plezier.
    groetjes,
    Elly

• 26 September 2012 - 09:24

Tineke:

Hoi Ed en Virgien,

Wat een belevenissen! Is het nog maar net begonnen, super!
    Lijkt me helemaal te gek!
    Genieten hoor!
    Hier op Kreta heeeeerlijk, maar vergeleken bij jullie, wel wat saai.

Liefs, Tineke

• 26 September 2012 - 11:05

Barry Asselman:

hoi ed en vergien

wat leuk dart jullie een waterval hebben bezocht en dat het zo ging regenen dat was wel heel toevalig geweest maar wat een belevenissen daar tot je volgende bericht

gr barry

• 26 September 2012 - 19:03

Peter En Sien:

Hi Ed en Virgien,
    Wat klinkt het allemaal spannend, wel enge beesten hoor!
    Jullie gaan toch niet zwemmen in de Amazone he.
    Hoop dat jullie nog heel veel zien en beleven.
    Gr. Peter en Sien.

• 27 September 2012 - 20:42

Vera:

Hey ed en virgien,

Wat een dingen maken jullie elke dag mee zeg, in het regenwoud, langs een ravijn en aardbevingen! En wat kunnen watervallen natuurwonderen zijn he als je er voor staat!! Jammer dat het raften niet door ging, maar zelf heb ik genoeg enge verhalen erover gehoord dat het misschien maar beter is ook! En pap, heb je nog wat goud gevonden? ik heb nog wel een rekeningnummer voor je anders hoor haha!
    Geniet verder van jullie reis, en probeer niet te veel te worstelen met de boa constrictor's (en overvallers)!!

xxx Veer

Tags: dag 6 t/m 11