reis zuid amerika - Reisverslag uit Vilcabamba, Ecuador van ed virginia - WaarBenJij.nu reis zuid amerika - Reisverslag uit Vilcabamba, Ecuador van ed virginia - WaarBenJij.nu

reis zuid amerika

Door: eduardus

Blijf op de hoogte en volg ed

30 September 2012 | Ecuador, Vilcabamba

Amigo's

Allereerst voor de liefhebbers ....om de van dag tot dag beschrijving te volgen ,ga naar de koning aap site waar alle details te vinden zijn.
Het weer tot nu toe is hollands herfstweer, behalve in quito' waar het zomers was.
Ok, dag 13 dus, in riobamba.
We mochten hier (met de taxi) naar de hoogste berg van equador de chimborazo ofwel de sultan van de andes. Hoogte 4800 m.
De laatste 200 m moest de groep klimmen en wie was als 1e op de top ? Juist geraden, e......... wel wil ik nog even kwijt dat de laatste meters zo zwaar waren dat ik met mijn tong mijn schoenen kon poetsen !!!
Volgende dag een prachtige rit met de trein gemaakt door het hooggebergte, genaamd de duivelsneus, met schitterend uitzicht.
Dag 15/16 in Cúenca geweest, de 3e stad van equador, maar heel koloniaal.
Gisteravond met z'n 2en naar een equadoriaans theaterstuk geweest met een mix van muziek en acrobatiek dat heel bijzonder was.
Vandaag in een natuurpark geweest op grote hoogte en daar o.a. lama's gezien.
Wel heel koud, 0 gr. !
Morgen een lange reis van 7 uur naar Vilcabamba, waar het een stuk warmer is, tot wel 25 gr. !
Oh ja, moet nog even vermelden dat vir' s benen een waar paradijs blijken voor alle insecten uit equador en de teller staat nu op 30 bulten ...jéuk, jeuk........
Adios !!!

• 01 Oktober 2012 - 12:28

Henny:

hey globetrotters,
    Leuk ff wat te lezen,heel avontuur.Hier ook tamelijk fris,maarja dat is de herfst.
    Hoef niet te zeggen geniet.......want dat doen jullie wel(lees ik) en dat doen jullie goed...
    Groetjes uit Zaandijk...

• 01 Oktober 2012 - 16:31

Barry Asselman:

hoi ed en vergien een temp van 0 gr is ook heel koud naar straks ook weer een stuk wamer in zuid ameria ik wens jullie heel veel plezier en tot jullie volgende mail barry

• 01 Oktober 2012 - 19:00

Anita:

Hoi Ien en Ed,
    Wat een belevenissen zeg, wel erg mooi..
    Ed gefeliciteerd met de behaalde 1 e plaats, en Ien sterkte met die vervelende insecten!!

Doeii
    Xx
    Anita

• 01 Oktober 2012 - 21:38

André:

Ed en Ien,

We leven hier mee met jullie belevenissen. Wij kunnen makkelijk praten op zeeniveau, terwijl jullie
    snakken naar adem bij elke beweging die gedaan moet worden. Het is wel iets wat Ien (en waarschijnlijk ook Ed) heeft geambieerd. Pijn lijden, inspannen, klagen daarover en dan vervolgens een geweldige ervaring opdoen. Het zoete zit in het bloed van Ien, vandaar dat die insecten daar gek op zijn.
    Blijf genieten! We horen nog.

Tags: dag 13 /16